UNTITLED ART MIAMI 2022

L21 GALLERY
Art Fair
Miami beach
28 Noviembre - 04 Diciembre, 2022




Fátima de Juan, Hunter Potter, Jordi Ribes, Nat Meade, Fabio Viscogliosi, Dasha Shishkin, Joe Cheetham, Hunter Potter, Edu Carrillo, Marc Badia, Eunsae Lee, Mira Makai

UNTITLED Art 2022, Miami Beach.
UNTITLED Art 2022, Miami Beach.
UNTITLED Art 2022, Miami Beach.




Ghetto witch, 2022
Acrílico y pintura en spray sobre lienzo
200 x 175 cm
No fear, 2022
Acrylic and spray paint on canvas
175 x 200 cm






UNTITLED ART MIAMI 2022


L21 GALLERY
Art Fair
Miami beach
28 Noviembre - 04 Diciembre, 2022




Fotografía: Juan David Cortés




GREY BRICKS

Al igual que en la edición anterior de la feria, L 21 Gallery invitaa la gente a volver a casa construida por uno de los artistas de la galería. En esta ocasión, el entorno doméstico del stand se despliega en torno a una instalación del artista londinense Richard Woods (Reino Unido, 1966). Woods es conocido por sus instalaciones arquitectónicas y de recuperación de estructuras que proponen un giro absurdo al culto de la mejora del hogar y la estética del bricolaje.



Siguiendo con este planteamiento, uno de sus patrones de ladrillos grises cubre las paredes interiores del stand, creando el fondo geométrico sobre el que conviven diversos lenguajes plásticos de diferentes artistas: Fátima de Juan (España, 1984), Hunter Potter (EEUU, 1990), Jordi Ribes (España, 1972), Nat Meade (EEUU, 1975), Fabio Viscogliosi (Francia, 1965), Dasha Shishkin (Rusia, 1977), Joe Cheetham (Reino Unido, 1992), Edu Carrillo (España, 1995), Marc Badia (España, 1984), Eunsae Lee (Corea del Sur, 1987) y Mira Makai (Hungría, 1990).





GREY BRICKS



As in the previous fair’s edition, we invite people to come home once again built up by one of the gallery’s artists. On this occasion, the domestic environment of the booth is displayed around an installation by London based artist Richard Woods (UK, 1966). Woods is well known for his architectural installations and re-surfacing of structures that propose an absurd twist on the cult of home improvement and DIY aesthetics.



Continuing with this approach, one of his grey brick patterns covers the interior walls of the booth, creating the geometric background over which diverse plastic languages by different artists coexist: Fátima de Juan (Spain, 1984), Hunter Potter (US, 1990), Jordi Ribes (Spain, 1972), Nat Meade (US, 1975), Fabio Viscogliosi (France, 1965), Dasha Shishkin (Russia, 1977), Joe Cheetham (UK, 1992), Edu Carrillo (Spain, 1995), Marc Badia (Spain, 1984), Eunsae Lee (South Korea, 1987) and Mira Makai (Hungary, 1990).


©Fátima de Juan, 2024. All rights reserved.